Monday 11 July 2011

Luar & Dalam

Sepanjang tempoh berpantang, kadangkala ibu-ibu muda terlalu sibuk dan fokus terhadap bayi comel yang baru dilahirkan. Sehinggakan mereka lupa untuk membelai diri luar dan dalam. Entry lepas ada ku tulis berkaitan produk yang diamalkan sepanjang tempoh berpantang. Antaranya ialah Set Bersalin NR yang mengandungi beberapa produk seperti:
  • PhytoNatal - dalam bentuk kapsul
  • Akar Herbanika - dalam uncang dan perlu dicampur air untuk diminum
  • Minyak Herbanika - minyak sapuan untuk disapu ke anggota badan terutamanya perut dan kaki
  • Herbanika Barut - sapuan pada perut dan pinggang sebelum berbengkung
  • Uncang Cuci Herbanika - untuk jagaan kebersihan dan kesegaran wanita
  • Herbanika Lulur - untuk menyental kulit agar halis dan berseri


Untuk maklumat lanjut atau mendapatkannya boleh klik sini atau hubungi Puan Amirah di talian 012-3220566. Puan ini sangat lemah-lembut dan cantik. Sesuai dengan imejnya sebagai pemilik toko Nona Roguy di 39-1, Tingkat 1, Lorong Ara Kiri, Lucky Garden, 59100 Bangsar.

Selain itu, aku menerima set bersalin sebagai hadiah oleh seorang teman. Iris Medi Herba Formula oleh Doktor Idris Ahmad, Pantai Medical Centre mengandungi scrub mandian, pilis dan tepel. Scrub mandian itu aku gunakan setiap hari tanpa gagal!


Untuk mengecutkan rahim, aku amalkan LD Venus by Elken. Terdapat 20 botol dalam setiap kotak. Sekurang-kurangnya 2 botol sehari. Ia bukan sahaja untuk mengecutkan rahim dan mempercepatkan penyembuhan luka dalaman, tetapi turut berfungsi untuk merapatkan apa yang sepatutnya!Ianya bukan sahaja sesuai untuk wanita-wanitta yang baru bersalin malahan sesuai diambil untuk mereka yang mempunyai masalah dalam kitaran haid serta wanita yang menghampiri menopouse. Aku boleh dapatkan harga ahli, jika mahu!
Tidak lupa juga air rebusan halia + longan + kurma merah yang dimasak menggunakan periuk tanah untuk melawaskan proses perkumuhan.

Sekadar berkongsi pengalaman.

Sekian.

No comments:

Post a Comment